1. چرا با نصب جدیدترین درایور Radeon Software Crimson گرافیک های AMD فن های کارت گرافیک ناپایدار شده و دمای کارت گرافیک بیش از اندازه افزایش پیدا می کند؟

درایور اخیراً عرضه شده Radeon Software Crimson دارای باگ نرم افزاری است که باعث توقف سرعت دوران فن بر روی 20 درصد شده و سیستم کنترل پویای سرعت فن، به درستی عمل نمی کند. این مشکل باعث داغ شدن شدید پردازنده گرافیکی در برخی کارت‌ها می‌شود. با این حال ظاهراً این مشکل تمامی کاربران را تحت تاثیر قرار نداده و عده کمی با این مشکل مواجه هستند. AMD اعلام کرده است بزودی این مشکل را با یک بروزرسانی حل خواهد کرد. تا زمان انتشار نسخه جدید کمی صبر کنید.

2. چرا در کارت گرافیک GIGIABYTE N960 فن های گرافیک در ابتدای بوت سیستم و یا در بعضی مواقع کار نمی کنند و به اصطلاح خاموش می شوند؟

ین کارت گرافیک از فناوری Power Saving به جهت کاهش صدا و مصرف انرژی کمتر بهره می برد. در این فن آوری از دمای 62℃ به پایین فن ها خاموش و از دمای 63℃ به بالا فن ها شروع به کار می کنند

3. برای استفاده از فناوری AMD Dual Graphics با استفاده از پزدازنده های AMD سری APU (سوکت FM1 ) از کدام مدل کارت های گرافیک می توان استفاده کرد؟

مطابق با جدول زیر کارت گرافیک مورد نظر را تهیه فرمایید:

 



 

4. چرا در کارت های ATI سری Radeon HD 5 , 6 هنگامی که از خروجی HDMI استفاده می کنیم، تصویر ویندوز به صورت Full Screen (تمام صفحه) نمایش داده نمی شود ؟


برای حل این مشکل ابتدا آخرین نسخه درایور ATI Radeon را مطابق با نسخه سیستم عامل کامپیوتر از این قسمت دانلود و نصب کنید.
http://support.amd.com/us/Pages/AMDSupportHub.aspx 

 

1. ابتدا برروی Desktop راست کلیک کرده و گزینه Catalyst Control Center را انتخاب کنید.

 


 

2. مطابق با تصویر زیر از قسمت سمت چپ گزینه My Digital Flat-Panels را انتخاب نمایید و سپس برروی Scaling Options کلیک کنید. در پنجره باز شده نوار ابزار را برروی 0% بکشید تا تصویر بصورت تمام صفحه کامل شود. سپس برروی Apply کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.



 


5. چرا در كارت هاي گرافيك Nvidia Geforce اگر در هنگام نصب ويندوز 7 و ويستا زبان فارسي انتخاب شود، درايور كارت گرافيك نصب نمي شود و پيغام خطا نمايش داده مي شود؟

براي حل اين مشكل آخرين نسخه درايور كارت گرافيك را از لینک های زیر دریافت كنيد.

Windows VISTA & 7-32bit: http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_32bit_197.13_whql.html  
Windows VISTA & 7-64bit: http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_197.13_whql.html  
 


6. نحوه اتصال كابل SPDIF صدا براي خروجي صداي HDMI در كارت هاي گرافيك NVIDIA چگونه است؟


براي اتصال تلويزيون HDMI از دو راه كار زير براي كارت گرافيك استفاده كنيد:
الف (بوسيله اتصال دهنده خروجي SPDIF ): 
كابل SPDIF موجود را به كارت گرافيك و اتصال دهنده خروجي SPDIF مادربرد سيستم متصل كنيد.(سيم قرمز به پين خروجي SPDIF و سيم مشكي به پين اتصال به زمين وصل مي شوند).


ب (به وسيله درگاه خروجي SPDIF كواكسيال):
مبدل تصوير GIGABYTE را به درگاه خروجي تلويزيون برروي كارت گرافيك متصل كنيد. يك سر كابل SPDIF كواكسيال (اختياري) را به درگاه موجود برروي مبدل وصل كنيد و سر ديگر آنرا به درگاه خروجي SPDIF كواكسيال برروي مادربرد متصل كنيد.


هم اكنون شما داراي صدا و تصوير ديجيتال با كيفيت بالاي HD هستيد.

 

7. طريقه اتصال كابل صداي SPDIF براي خروجي صداي HDMI كارت هاي گرافيك nVIDIA به چه صورت است؟

داخل جعبه كارت گرافيك شما يك كابل SPDIF قرار دارد. هنگام استفاده از خروجي HDMI براي دريافت صدا در تلويزيون هاي LCD، نياز به اتصال اين كابل داريد.


مطابق با شكل زير خروجي سفيد رنگ را به ورودي كارت گرافيك و ورودي سياه رنگ را به خروجي داخلي مادربرد وصل كنيد.


 

8. چرا كارت گرافيك GV-NX96T512HP هنگام بازي شديداً گرم شده و گاهي اوقات باعث هنگ كردن سيستم در بازي مي شود؟

اين كارت گرافيك از سيستم Multi-Core™ Technology براي خنك سازي كارت گرافيك استفاده مي كند. به همين دليل براي خنك سازي كارت گرافيك هوا بايد در داخل كيس در جريان باشد.(مطابق عكس زير)
اگر از كيس هاي استاندارد استفاده كرده باشيد خواهيد ديد كه يك فن در جلو و يك فن در پشت كيس وجود دارد كه باعث گردش هوا و خروج هواي گرم از داخل كيس مي شود.
پس اگر از كيس هاي ارزان قيمت و غير استاندارد استفاده مي كنيد، حتماً براي كيس خود دو فن تهيه كنيد. خواهيد ديد كه ديگر مشكلي براي شما در هنگام بازي بوجود نخواهد آمد.

 

9. چگونه مي توان از خروجي HDMI كارت گرافيك N95TD3-512H استفاده كرد؟

در جعبه كارت گرافيك شما يك تبديل DVI to HDMI وجود دارد (مطابق شكل) توسط اين تبديل مي توانيد از خروجي HDMI استفاده كنيد.



 

10. چرا هنگامي كه هر دو كابل برق كارت گرافيك Geforce 9800 GX2 را نيز وصل كرده ايم، تصوير نمي دهد؟


مطابق اطلاعيه شركت Nvidia براي راه اندازي اين كارت بايد از منبع تغذيه با خروجي واقعي حداقل 600w استفاده كنيد.